Diskussionen rund um Himalaya
Einloggen, um ein neues Thema zu beginnen | Zurück zur Themenübersicht | Zurück zum Forum
Neuauflage: Lords of Xidit "...
Rgis Bonnesse baut die bunte Welt seiner **** Figuren weiter aus. Lords of Xidit hat den gleichen Illustrator, aber ein gänzlich anderes Spielprinzip:
21 durchnummerierte Städte, alle Verbunden mit Wegen. Hinter unserem Schirm planen wir unsere Reiseroute in mehreren Schritten durch und sammeln unterwegs Soldaten ein, um belagerte Städte von Monstern zu befreien und dann dankbaren Bürgern Belohnungen abzuknüpfen.
Veteranen erkennen das vor genau zehn Jahren erschienene Himalaya von Bonnesse wieder. Genau das ist Lords of Xidit auch, allerdings verspricht der Autor und Libellud-Chef ein paar Änderungen und Anpassungen an den modernen Spielegeschmack des Anno 2005 zum Spiel des Jahres nominierten Reisespiels. Wir handeln nicht mehr mit Gütern, sondern rekrutieren Fantasytruppen, die wir in Kämpfen "abliefern". Wer noch ein Himalaya besitzt, muss nicht zugreifen, jüngere Spieler (wie ich) schauen sich das näher an."
http://de.trictrac.net/news-falsche-schilder-falsche-popstars.phpam 04.03.2014-22:39:18 Uhr- Beitrag zuletzt bearbeitet am 04.03.2014-22:40:03 Uhr
" Designer/publisher Rgis Bonnesse of Libellud has transformed his Spiel des Jahres-nominated Himalaya to place the action in the world of Xidit, the land first explored in his game Seasons. This game, Lords of Xidit, will debut at Gen Con 2014 in August in the U.S., with a simultaneous release in Europe. Here's an overview of the game, which will include 145 miniatures and two exclusive power cards for Seasons and will sell for €45 in Europe: Quote: The Black Southern Host has arisen, corrupting the hearts of the indigenous creatures. Afflicted by a mysterious sickness, they are attacking human cities. The last remaining hope for restoring peace to Xidit lies with the Kingdom's noble heirs, the Idrakys. As one of them, you must roam the Kingdom recruiting brave soldiers and reclaiming threatened cities. Your bravery will not go unrewarded: accumulate wealth, send bards to sing your praises, and build Sorcerers' Guilds! Lords of Xidit features simultaneous programming and an elimination-based scoring system that leaves no room for complacency! In more detail, at the end of the game players compare their influence in one category and the player with the least influence is eliminated and his pieces removed from the board; players then compare influence in another category, with a player again being removed. The order of elimination is randomly determined at the start of play, forcing you to thinking in different ways each game." http://boardgamegeek.com/blogpost/28518/new-game-round-up-from-himalaya-to-xidit-dual-doodam 15.03.2014-21:24:46 Uhr- Einloggen, um zu antworten
|
|